top of page

טיפול בכאבים

סיפור מקרה

היא הגיעה אחרי תשעה חודשים של כאבים עזים בכתף שמאל עד לרמה שנמנעה עד כמה שיכלה מלהזיז ולהרים את היד. הכאבים הופיעו כאשר לא הצליחה להימנע מתזוזה. עיקר הסיוט היה במקלחת כאשר היתה צריכה להחזיק את הדוש, כאשר נכנסה לאוטו והיתה צריכה לסגור את דלת האוטו, וכאשר כל לילה היתה צריכה להנדס את תנוחת השינה שלה על מנת שלא תתעורר מהכאב.

"זה לא איכות חיים" אמרה לי במפגש הראשון שלנו. בבדיקה שנעשתה בבמפגש האבחון והטיפול הראשון נמצא שיש גם פגיעה קשה בטווחי התנועה. הטיפול הראשון הצליח להגדיל רק מעט את טווחי התנועה ולהוריד את הכאב ב 50 אחוז. בטיפול השני כבר דיווחה על הקלה משמעותית. בטיפול הרביעי היה גם שיפור בטווחי התנועה ואף תנועות שלא הפיקו כאב כלל. ובטיפול השביעי הצליחה לחזור ולתפקד בשגרת יומה עם מעט מאוד כאב תוך כדי. לאחר מכן המשכנו לטפל עוד כמה טיפולים על מנת להשיג תוצאות אף יותר טובות, ועל מנת לשמר את ההצלחות מהטיפול.




טיפול בכאבים ברפואה הסינית

הרפואה הסינית יודעת לטפל היטב בכאבים שונים מכאבים במפרקים ושרירים ועד כאבים של מערכות פנימיות- כאבי בטן, כאבי מחזור, כאבי ראש ועוד...

איבחון כאבים ברפואה הסינית

כל כאב ברפואה הסינית הוא סטגנציה- תקיעות. לפעמים התקיעות נגרמת מעודף ולעיתים מחוסר. לעיתים הכאב הוא מצב חדש שהתחיל לאחרונה (נקרא גם כאב אקוטי), ולפעמים הכאב נסחב זמן רב והופך לכאב כרוני.

האבחנה לכאב נעשית על פי בדיקות פיזיות של הגוף- מרידאנים, טווחי תנועה, דופק ועוד... ולפי הסיפור אותו מספר המטופל על הכאב כמו מתי הכאב מופיע? מה סוג הכאב? מה מקל או מחמיר את הכאב? ועוד...

הטיפול בכאבים

הטיפול נעשה על ידי דיקור, פורמולות צמחים, כוסות רוח ועוד.

הטיפול בדיקור עובד כמו מתג שמכבה את האור- זאת אומרת שהמחטים מוחדרות באזורים רחוקים ממקום הכאב אך משפיעים על מקום הכאב ובכך נותנים מסר לגוף להכין לכוון את הזרימה שתטפל בסטגנציה שגורמת לכאב.

לאורך סידרת הטיפולים נרצה לראות ירידה בתדירות הכאב/ באורך ההתקפים/ בעוצמת הכאב ובמדדים נוספים, ובמקביל הגדלה של טווחי התנועה במידה והיתה הגבלה בתנועה.

אם הכאבים פוגעים בדברים אחרים כמו שינה למשל נרצה לראות שיפור גם במדדים אלו.


מידע נוסף על התחלת הטיפול ניתן למצוא במסלולי הטיפול

bottom of page