top of page

שחלות פוליצסטיות PCOS

סיפור מקרה

היא מגיעה לקליניקה אחרי שקיבלה המלצה מחברה בחורה יצירתית ורגישה, מתאמנת, אוכלת טוב, שומרת על עצמה הגיעה אלי עם אבחנה קודמת של שחלות פוליציסטיות. כבר תשעה חודשים שאין לי מחזור. זה מפריע לי ואני מבינה שזה לא טוב, אני מרגישה שמשהו תקוע בבטן... אבל זה לא רק זה, זה גם הפיצעונים והשיעור על הפנים, היא אומרת בעצב זה, ממש מפריע לי ומוריד לי את הבטחון. לא כיף לי לראות את עצמי במראה. ובאמת בבדיקה הבטן שלה מאוד רגישה וסטגנטיבית ככה התחלנו את סידרת הטיפולים . לשמחתי כבר אחרי חודשיים של טיפולים המחזור הגיע לראשונה. ואחרי עוד חודשיים המחזור נעשה סדיר לחלוטין. גם הפיצעונים והכתמים על העור שהפריעו לה פחתו מאוד. לשיעור יתר לקח יותר זמן לעבור אבל גם הוא הופחת בהדרגה.... בסשן האחרון שלנו היא סיפרה לי שהיתה אצל רופא נשים ושעשו צילום חוזר לשחלות ועכשיו הן נקיות לחלוטין מציסטות. רופא הנשים שלה היה ממש המום ולא ידע מה להגיד על זה.

גניקולוגיה בריאה ברפואה סינית

בנות ונשים רבות נוטות לסבול מבעיות מחזור כאלה ואחרות מבלי לדעת שזה אינו מצב תקין.

במצב רגיל מחזור צריך להגיע בצורה סדירה בכל 26-32 יום. מחזור תקין הוא מחזור שלא מפריע להתנהלות הרגילה עלומר- ללא תופעות קדם מחזור (PMS) ללא כאבים בביוץ, ללא הפרשות מעבר לתקין, בזמן הווסת הדימום צריך להיות אדום וללא כאבים, ולהימשך כ 4-5 ימים.


מה זה שחלות פוליצסטיות

בין כל התופעות שיכולות לגרום להשפעות כאלה על המחזור,שחלות פוליציסטיות (PCOS) הן הפרעה הורמונלית נפוצה שבאה לידי ביטוי בציסטות מרובות בשחלות, אשר יכולות לגרום לתופעות כמו שינויים בסדירות המחזור, שינויים הורמונלים, תופעות קדם מחזור (PMS), שיעור יתר, ועוד


אבחנה ברפואה קונבנציונלית

האבחנה המערבית נעשית ע"י רופאת נשים – ניתן לראות את הציסטות המרובות באולטרסאונד. האבחנה הסינית מבוססת על התסמינים הספציפיים שהמטופלת מציגה, ומדדים נוספים כמו בדיקת בטן, מרידאנים דופק ולשון.


הטיפול ברפואה סינית

הטיפול מבוסס על האבחנה ומשתמש בכלים של דיקור והצמחים יחד עם המלצות נוספות לאורח חיים בשביל לקדם את הגוף לאיזון פיזי, רגשי והורמונלי.

יעילות הטיפול- מנסיוני ניתן להגיע למצב שבאולטרסאונד ניתן לראות שאין יותר ציסטות בשחלות שהתסמינים חלפו.


מידע נוסף על התחלת הטיפול ניתן למצוא במסלולי הטיפול

bottom of page